מסר הוא ההבנה של מי את בעסק שלך

לפני שמדברים על אינסטגרם, רילס, הוקים או ביוגרפיה, צריך להבין משהו הרבה יותר בסיסי.
מסר הוא לא כלי שיווקי.
הוא תוצאה של זהות.
רוב נשות המקצוע מנסות לנסח מסר כדי “להביא לקוחות”.
ולקוחות מגיעות כתוצאה ממסרים.
כשאין זהות ברורה, המסר נשמע כמו כולם.
וכשזה נשמע כמו כולם, אין סיבה לבחור דווקא בך.
הנקודה הראשונה שצריך להבין היא שמסר לא נועד למשוך את כולן.
הוא נועד לגרום לחלק להרגיש שזה בדיוק בשבילן ולחלק להרגיש שזה לא קשור אליהן בכלל.
אם כולן מתחברות, זה סימן שלא אמרת כלום.
את הקהל תבחרי לפי מי שאת רוצה לעבוד איתו.
לא לפי מי שאת חושבת שיבוא…
רוב הטעויות מתחילות כאן.
כששואלים אותך ״מי הקהל שלך״ ואת עונה לפי מי שאת חושבת שיגיע בפועל.
השאלה האמיתית היא עם מי את היית רוצה לעבוד אילו יכולת לבחור…
כי מי שאת מדברת אל הקהל הזה באופן עקבי, הוא יהיה הקהל שלך.
אז כאן אני רוצה שתעצרי ותחשבי טוב: זה לא רק להגדיר גיל, לא אזור.
וגם לא עניין של ״מתחילות״ או ״מתקדמות״ (אם את עוסקת בהדרכות למשל)
כשעשיתי את זה לעצמי ניסיתי להבין מי הלקוחה שלי ברמת החשיבה.
מה היא מרגישה כשהיא יושבת עם לקוחה ווכשאין לה שליטה מלאה במה שהיא עושה
מה קורה לה כשהיא תלויה בטכניקות במקום להבין איפה היא מרגישה שהיא עובדת אבל לא באמת מתקדמת…ומה היא באמת רוצה להיות- לא עוד אחת שעושה ללקוחות שלה ציפורניים, לא מישהי שלמדה קורס, אלא מישהי שיש לה סמכות, שמובילה, שיודעת להסביר ולא רק לבצע…
כאן בעצם התחיל להבנות המסר שלי.
מסר הוא מסננת.
עסק חזק לא נבנה רק על כמה אנשים נכנסו.
הוא נבנה על מי נשאר.
כדי שיישארו האנשים הנכונים, צריך סינון.
מסר מדויק עושה שני דברים בו זמנית.
הוא מושך את מי שמתאים ומשאיר בחוץ את מי שלא. ברגע שתנסי להתאים את עצמך לכולם, תאבדי את הדיוק שלך.
וכשאין דיוק, אין אמון.
למה עסקים גדולים חוזרים על עצמם
יש נטייה לחשוב שצריך לחדש כל הזמן.
אבל מותגים גדולים לא בנויים על חידוש.
הם בנויים על עיקביות. זה מעלה את רמת האמון..
אותו רעיון, אותה תפיסה, אותו כיוון.
שוב ושוב ושוב עד שזה נטמע.
הקהל שלך צריך לשמוע אותך מספיק פעמים כדי להרגיש ביטחון.
לא התלהבות רגעית, אלא הבנה שיש כאן קו ברור.
ברגע שאת משנה מסר כל הזמן, הקהל לא מבין אותך. לכן הוא לא נאחז בך.
שלושת עמודי התווך של המסר
כדי שהמסר יהיה יציב, הוא חייב להישען על שלושה חלקים ברורים.
הראשון הוא מסר מהשירות שאת נותנת. מה יצא להם בדיוק מהשירות שלך?
איזו בעיה שלהם תיפתר? באיזה אופן? ומה התוצאה שהלקוחה מקבלת? שדרי להם את התוצאה.
זה צריך להיות ברור, חד, וקשור ישירות לכאב של הקהל שלך.
השני הוא מסר של התפיסה המקצועית שלך.
?מה את מאמינה שנכון בתחום
מה את לא מוכנה לקבל? ואיך את מסתכלת על הדברים אחרת…
זה החלק שבונה סמכות.
כי אנשים לא מחפשים רק פתרון.
הם מחפשים מישהי שיודעת למה זה הפתרון.
השלישי הוא העניין שאת חייבת ללכת כמו שאת מדברת…
זה לא מה שאת אומרת על עצמך. זה איך את חיה את זה.
איך את עובדת בפועל,איך את מדברת עם לקוחות, איך את בוחרת ציוד
…איך את מתנהלת ביום יום
אם יש פער בין מה שאת אומרת למה שאת עושה, זה יוצר חוסר אמון מוחלט.
מסרים קטנים הם מה שגורם לזכור אותך
המסר הראשי נותן כיוון.
אבל תתי המסרים הם מה שנכנס לראש.
כאן מגיעים המשפטים החדים, הזוויות הלא צפויות, האמירות שגורמות לעצור.
ברילס זה יבוא דרך הוק חזק שמערער על משהו מובן מאליו, בסטורי זה יכול לבוא דרך החיים עצמם, דרך הבחירות הקטנות שמראות עקביות.
אנשים לא זוכרים הסברים.
הם זוכרים קצוות.
הדבר הכי חשוב שאף אחת לא מדברת עליו
מסר לא נבנה ממה שאת אומרת.
הוא נבנה ממה שסותר אותו.
אם את מדברת על סטנדרט גבוה אבל מעלה עבודה לא מדויקת, אם את מדברת על מקצועיות אבל משתמשת במונחים לא נכונים
אם את מדברת על דיוק אבל התקשורת שלך, מבולגנת
המסר לא קיים. ורמת האמון כפי שכבר כתבתי- יורדת.
כל נקודת מגע עם הקהל שלך היא חלק מהמסר.
התמונות, השפה, ההיילייטים, התגובות, אפילו הדרך שבה את עונה להודעה.
הכל צריך לדבר באותה שפה.
ועכשיו החלק הפרקטי: לבנות מסר משלך
שלב ראשון: קהל
תחשבי שניה לעומק- ואת כבר עשית את השיעורי בית – אז את יכולה לבקש מהצ׳אט שיענה במקומך- שימי לב שלא בטוח שתאהבי את התשובות ולכן תדייקי אותו!
אז מי היא האישה שאת בוחרת לדבר אליה
לא מי מגיעה אלייך, אלא למי את מכוונת, מי הכי היית רוצה שתהיה הקהל שלך?
מה הכאב שלה ברמה הכי עמוקה
לא טכנית בלבד, אלא איפה זה פוגש אותה בזהות. מי היא הכי רוצה להיות בסוף התהליך?
ומה מבדל אותה ממי שלא הקהל שלך?
שלב שני: המסרים
מה הבעיה המרכזית שאת פותרת
ואיך בדיוק את פותרת אותה? מה התפסיה המקצועית שאת לא מוכנה להתפשר עליה
כזו שאם צריך, תעמדי מאחוריה גם מול ביקורת…
איך את מוכיחה את זה ביום יום שלך
לא במה שאת אומרת, אלא במה שרואים בפועל?
שלב שלישי: דיוק
איפה יש פער בין מה שאת אומרת לבין מה שאת עושה? מה במסרים שלך כרגע נשמע כמו כולם? מה את מפחדת להגיד אבל יודעת ?שהוא נכון
אחרי שסיימת את כל אלו– בין אם כתבת את זה לבד ובין אם נעזרת בבינה מלאכותית- תבקשי מהצ׳אט שיכתוב לך 10 רעיונות לסטורים, רילסים ופסט קרוסלה- שידבקו באופן מובהק במסרים שלך.
טיפ חשוב ממני אליכן על עבודה עם בינה מלאכותית
אם אתן נותנות לבינה מלאכותית לכתוב במקומכן, אתן מאבדות את הקול שלכן.
המטרה היא לא שהיא תחליף אתכן
המטרה היא שהיא תדייק אתכן.
אל תקבלו טקסט כמו שהוא.
תעברו עליו, תשנו מילים, תכניסו את החשיבה שלכן.
תשימו לב אם זה נשמע כללי מדי, אם זה יכול להתאים לכל אחת.
אם כן, זה לא מסר- זה רעש.
תשתמשו בכלי הזה כדי לחשוב יותר טוב, לא כדי לכתוב מהר.
*אני מוצאת את עצמי כמעט כל שיחה איתו כותבת לו – *שים לב להמנע באופן יוצא דופן מכל סממן/מאפיין של כתיבה מלאכותית לרבות שורות קצרות, מקפים ארוכים, חזרתיות, מילים גנאריות וכו׳…
ועדיין- אני עוברת, בודקת, מוודאה ומדייקת את הטקסט אליי.